הקשר בין התחדשות עירונית לשירות של ביובית

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתהליכים מואצים של התחדשות עירונית. הכוונה ב "התחדשות עירונית" היא כל תהליך שהופך אזור זניח יחסית, לשוקק חיים ומשגשג מבחינת תעבורת הולכי רגל וכלי רכב, יצירת מקומות תעסוקה, הקמת מבני תרבות ועוד. התחדשות עירונית הולכת יד ביד עם השינויים התרבותיים שעוברת חברה מסוימת באותו זמן נתון וכך למשל ניתן לאתר לא מעט תהליכי התחדשות עירונית ברי קיימא – כאלו ששואפים ליצור הרמוניה בין האדם לסביבתו. כאמור, במקביל לתהליכים אלו מתרחשים גם שינויים מבניים מורכבים וזו בדיוק הנקודה שבה שירות של ביובית נכנס לתמונה.

מהי בעצם ביובית?

הכינוי ביובית ניתן למשאית קטנה, עליה מורכב ציוד מתוחכם לפתיחת סתימות ביוב. מערכות ביוב ידועות בצנרת המסועפת שלהן, המאופיינת בקוטר רחב במיוחד. לכן, כאשר נוצרת סתימה באחד מהצינורות הללו, יש צורך בשירות של ביובית הכוללת מבחר פתרונות: צינור לחץ מים גבוה שמסייע בסילוק לכלוכים ופסולת מהצינורות, משאבה עוצמתית לשאיבת מי שופכין ופסולת ואף מצלמה המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת וכוללת סיב אופטי, אותו אפשר להחדיר לעומק הביוב ולצפות במתרחש בו. היתרון המשמעותי ביותר של ביובית הוא צמצום הצורך בכוח אדם אנושי לביצוע פעולות מורכבות בעומק הביוב וכמובן היכולת לחדור למקומות אליהם פיזית גוף אנושי לא יכול להיכנס. אז איך כל זה קשור להתחדשות עירונית?
מחפשים להזמין שירותי ביובית במרכז הארץ? התקשרו 072-392-3354

ביובית במרכז הארץ

עלייתם של החניונים התת קרקעיים

כחלק ממגמת ההתחדשות העירונית, נבנים יותר חניונים תת קרקעיים, שמטרתם לספק פתרונות חניה נוחים ונגישים גם עבור בנייני מגורים וגם עבור מוסדות ובתי מסחר. עלמנת למקסם את שטח החניון כמה שיותר, נהוג לבנות אותו עם תקרה נמוכה שמאפשרת להכניס לבניה הסופית קומות רבות יותר. בנוסף, מיקום פתח הביוב בחניונים כאלו הוא הרבה פעמים לא אידיאלי ויש צורך במכשור מיוחד על מנת לתמרן בסביבתו הצרה ולהגיע אליו. ביובית קטנה היא בדיוק הפתרון עבור מצבים בהם יש סתימה בצנרת ביוב שעוברת בחניון תת קרקעי נמוך. יש לזכור שהצפה של ביוב בחניון כזה עלולה לגרום נזק עצום, להרוס מכוניות ולהשבית את החניון ואת הבניין כולו. לכן יש להביא אל המקום ביובית ייעודית כמה שיותר מהר, לטפל בבעיה ולהחזיר את החניון לשגרת עבודה תקינה.

ביובית עבור מפעלים ומבני תעשייה

כאמור, כחלק מתהליכי ההתחדשות העירונית, גם מפעלים ותעשיות עובדים "שעות נוספות" וכתוצאה מכך, גם מייצרים כמויות רבות של פסולת תעשייתית ובמהירות. ביובית גדולה היא הכלי המתאים ביותר לטיפול בבעיות ביוב במקומות כאלו ומשקלה של ביובית לשימוש באזורי תעשייה נע בין 15-32 טון.

בכל מקרה, בין אם מדובר בחניון תתקרקעי, מפעל גדול ואפילו מערכת ביוב עירונית ממוצעת, רצוי לבצע בדיקות תחזוקה קבועות באמצעות ביובית ולנסות למנוע סתימות ובעיות עוד לפני שהן מחמירות.

זקוקים לביובית? לחצו למעבר לאתר ביובית